Zedcom

Zedcom-logotyp med texten a part of Exsitec

Projekt­­beskrivning

Systemet håller reda på inkommande ärenden från kunder, helpdesk samt interna projekt. Kunder och kontakter synkroniseras kontinuerligt från affärssystemet och tidsrapporter exporteras med en knapptryckning till order/fakturaunderlag i affärssystemet.

Inloggningssida till Zedcom Ticket framför arbetsbord med dator och papper.
Inloggningssida till Zedcom Ticket framför arbetsbord med dator och papper.
Skärmdump av ärendehanteringssystem med listade kundärenden.

Varför?

För att minska tiden som lades på att manuellt flytta information mellan systemen, och som blivit en stor intern kostnad, såg kunden ett behov av att modernisera befintliga lösningar.

Skärmdump av ärendehanteringssystem med listade kundärenden.
Skärmdump av ärendehanteringssystem med listade kundärenden.

Hur?

Tillsammans med kunden analyserades det befintliga systemet och en plan togs fram för att få bort befintliga flaskhalsar. Då kunden har en homogen Microsoftmiljö idag föll det sig naturligt att utveckla systemet på denna plattform.

Dashboard med statistik över ärenden, öppna tickets och rapporterad tid.
Dashboard med statistik över ärenden, öppna tickets och rapporterad tid.

Tekniker och System

IIS – .NET MVC – MS SQL Server – Bootstrap – Entity Framework – REST JSON API – Visma Mamut One

Uppdragsgivare

Zedcom AB