fbpx
millsys-logo-portfolio

Projektbeskrivning

Effectsoft började med att analysera Millsys hemsida och identifiera vad det finns för brister i gränssnittet idag. Genom detta även presentera lösningar, både små och stora funktioner som kan förbättra användarupplevelsen. Är det för mycket info på en gång? eller för lite? Hittar användaren och kan den navigera sig på platsen eller behöver den tänka onödigt mycket?

Från resultatet av analysen skapa en ny hemsida som matchar Millsys kravspec:

  • “Fräsch” & clean design
  • “teknikbolagsaura”, tex kretskort osv
  • Enkel och simpel att använda

Varför?

Genom att skapa en bra användarupplevelse som användarna tycker om bidrar det med positivitet hos kunderna och som samtidigt ökar nyttan för företaget. De företag som inte sätter kundupplevelsen först, kommer att halka efter. Brister och frustration som kommer i samband med webbplatsen har i sin tur en negativ effekt på hur användaren upplever företaget.

Hur?

Effectsoft gick systematiskt igenom Millsys dåvarande webbplats, sida för sida och granskade översiktlig design men djupdök även i mindre detaljer. Testerna uppmärksammade att webbplatsens laddningshastighet vid varje interaktion var för långsam och animationerna på sidan upplevdes vara en mer negativ distraktion än en cool effekt. Från resultatet presenterades en rapport där Effectsoft tog upp de identifierade bristerna tillsammans med olika förbättringsförslag som skulle kunna implementeras för att förbättra de mest kritiska problemen på sidan.

Steg två var att göra en ny sida åt Millsys som gjordes i WordPress med Elementor. Där en ny färgpalett togs fram och illustrationer skapades för att efterlikna ägaren av Millsys. Kravspecen var teknikbolagsaura men att hålla det stilrent och fräsch.

Tekniker och System

Adobe XD, Adobe Illustrator , SEO Rapport, WordPress, Elementor

Uppdragsgivare